Vissza Tovább |
Az output és input piac kapcsolataMiután megismerkedhetett a vállalatok output- és input-piaci magatartását meghatározó legfontosabb tényezőkkel, ismét térjünk vissza a döntési folyamatot meghatározó kapcsolatokhoz, hogy annak tartalmát elmélyíthessük. |
|||||
![]() |
|||||
A vállalati döntések szempontjából adottság:
Ezen adottságok között kell kiválasztania:
A vállalat elsősorban mennyiségi döntéseket hozhat: mennyit termeljen, mennyi tényezőt használjon fel. Ha a vállalat bármelyik piacon képes hatni a piaci árra, akkor a mennyiségi optimumot az árak változásának figyelembe-vételével kell meghatározni, vagyis a mennyiségi döntés egyben árdöntés is. A döntési folyamat sémájának egyes pontjaihoz most már hozzárendelhetjük azokat az eszközöket, amelyeket ebben a tanulmányi modulban megismerünk.
Ha a döntéseket meghatározó tényezők közül bármelyik változik, az megváltoztatja a vállalat output-kínálatát és tényező-keresletét. Kövessük nyomon két egyszerű esetben a változásokat! 1. eset: megváltozik a vállalat által értékesített áru piaci ára. (Tegyük fel, hogy a vállalat eladásai rövid távon nem érintik a piaci árat!) |
|||||
2. eset: megváltozik a felhasznált munka piaci ára. (Tegyük fel, hogy a vállalat munkavásárlása nem érinti a munkabért és az értékesített termék eladási mennyisége sem befolyásolja annak árát!) | |||||
A fentihez hasonlóan bármely adottság, bármely irányú változásának hatása végigvezethető. Gyakorlásképpen vázolják fel az alábbi esetek következményeit!
|
|||||
Önellenőrzés |
Vissza Tovább |